Endelig ble det garn i London

Jeg hadde nesten slått fra meg å skulle finne en garnbutikk under oppholdet mitt her i London. Med lange dager på messen (BETT) og butikker som åpner kl. 12.00 og stenger 18.00 virket det nærmest håpløst å få gjennomført det. Men takket være en pågående kollega full av gjennomføringskraft og ungdommelig pågangsmot, samt med tilgang til og kompetanse om Uber, så kom jeg meg til en hobbybutikk der jeg tømte hyllene for garn. Vi dro av gårde i lunsjen, var raske med handlingen og kjøpte heller salat og frukt på butikken i stedet for å spise lunsj på restaurant. Det sparte vi mye tid på.

Etter nok en dag med trasking på messen var beina mine modne for noen timers pause, så mens de andre dro inn til sentrumskjernen i kveldingen, så ble jeg værende på rommet og kose meg med hekling av nye lapper.

I resepsjonen fikk jeg bestilt pizza sånn tidlig på kvelden, men da jeg ikke hadde fått den sendt opp på rommet to timer senere, måtte jeg ned i resepsjonen og høre hvordan det gikk med den. Jeg kunne sikkert ringt fra rommet, men jeg forstod ikke hvordan telefonen virket, så da ble det personlig oppmøte.

Nesten to og halv time etter bestilling troppet det to personer opp på døren for å avlevere pizzaen. Jeg lurer på hvorfor de var to. Var det i tilfelle jeg skulle lage kvalme og begynne å slåss med dem for misnøye med sen levering? Ikke vet jeg. De tilbød meg i hvert fall en gratis drikke, men ettersom de verken har Cole Zero eller Pepsi Max på dette hotellet, så stod jeg over.

Kveldens produksjon av lapper er jeg meget godt fornøyd med. Nesten åtte ferdige lapper til det som forhåpentligvis skal bli en jakke.

4 kommentarer
    1. Nydelig Linda!! Du er fantastisk gøy, morsom, kreativ og full av gode opplagtheter! Savner å se deg, her i påsken men plutselig dukker jeg opp i Mijas 😅😅😅

    2. Det var da voldsomt lite tak i de folkene for å få bragt en pizza til rommet ditt! Ikke var det noe kjøtt på den heller, så det kan jo være at det tok litt tid å yste osten…
      Tror dette kan bli en flott jakke, altså! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg