Et nytt hårbånd

Denne gangen har jeg heklet et sånt derre “vri-om-håndbånd”. Det er jo så utrolig enkelt. Jeg som synes det har sett så vanskelig ut, og så er det bare det “enkleste i hele verden”.

Man hekler bare en lang remse. Når man har dratt tråden gjennom, så fester man begynnertråden og klipper sluttråden så den er så lang at man kan sy noen runder. Deretter bretter man de to endene og legger dem inni hverandre som et “trekkspill”, og så syr man igjen frem og tilbake. Så fester man tråden, vrir hårbåndet, og vips, så har vi et sånt stilig hårbånd som alle går rundt med.

Hadde jeg visst at det var så enkelt, så skulle jeg satt i gang en stor-produksjon for lenge siden 😉

2 kommentarer
      1. Ja, de er veldig fine, – og jeg visste ikke at det var SÅÅÅ lett. Trodde det var noe vanskelig slags flette-greier eller noe hehe 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg