En ny hobby

Jeg er ikke typen til å kjede meg, og nå har jeg fått meg enda en ny “hobby”. Jeg har begynt å tegne digitalt på iPaden. “Procreate” heter programmet, eller appen om du vil, og det er utrolig hvor mye kult man kan gjøre med noen ekstra hjelpemidler.

Jeg har allerede tegnet en hel masse. Med utgangspunkt i ekte digitale bilder kan man gjenskape innholdet med tegning på en enkel måte, og jeg har allerede tegnet alle årets elever jeg har i klassen. Ikke alle tegningene er like gode, men det er mulig å se hvem de aller fleste er.

Tegningen jeg velger å dele i dette innlegget er ikke en av elevene mine, men en tegning jeg er ekstra fornøyd med. Jeg satt og skulle drodle litt med tanke på å tegne hovedkarakteren i en barnebok jeg holder på å skrive. Jeg ser for meg at hun ser slik ut, men dersom jeg går for at boken skal ha mange tegninger, så må jeg forenkle tegningen veldig. Det har jeg også gjort, men det hele er på planleggingsstadiet ennå, så jeg deler ikke dette ennå.

Gøy å prøve å tegne motiver som “er i bevegelse”.
4 kommentarer
    1. Det er sååååå gøy å tegne, jeg tegner i Paint. Ikke akkurat et tegneprogram 😂men fungerer for meg. Fine tegninger begge dine 😊

      1. Tusen takk 🙂 Dette her er jo bilder man tegner oppå, så selv om det i mange tilfeller ser veldig imponerende ut, så er nok dine tegninger mer imponerende, for du lager dem fra scratch 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg