En myk, men god start på året

Tidligere var jeg veldig flink til å trene og holde meg i form. I noen år gikk jeg på treningsstudio 3-4 ganger i uken. Samtidig dømte jeg noen håndballkamper i helgene. Da jeg startet med å trene håndball 2-3 ganger i uken droppet jeg treningsstudioet, men gikk turer eller jogget i tillegg til håndballen. I det hele tatt holdt jeg det gående de fleste dagene i uken og var i rimelig god form.

Så sluttet jeg med håndballen og holdt meg til noen joggeturer i ny og ne. Det ble tyngre å motivere seg for å komme seg ut, men jeg gjorde det og holdt formen sånn noenlunde ved like.

Så kom Coronaen. Jeg fikk verdens beste unnskyldning til ikke å trene. Her i Spania hadde vi ikke lov til å gå ut de første tre månedene, kun for å dra og handle i butikken, og det ble gjort maksimum en gang i uken. Det var helt dødt i gatene. Ingen var ute og løp eller syklet. På nyhetene hørte jeg om en mann på Gran Canaria (tror jeg det var) som fikk 6000 euro i bot for å ha være ute og trent med sykkelen sin. Som sagt, – dette ble den perfekte unnskyldning til å la helsen og kroppen forfalle.

Og siden den gang har jeg ikke kommet i gang med noen trening. Jeg har vært på kanskje tre frivillige gåturer siden sanksjonene ble opphevet, samt noen ufrivillige fjellturer med skolen. Da snakker vi om mange hundre høydemeter og pust og pes og svette hele veien.

Men i går tok jeg endelig grep. Jeg fant frivillig frem joggeskoene, tok sekken på ryggen og gjorde klar en podcast som jeg kunne høre på underveis, og kom meg ut. Det var nydelig vær og i underkant av 20 grader, helt perfekt til å gå i. Jeg tenker jeg skal starte i det små, og ha som mål at jeg i hvert fall skal gå hver lørdag, og så tar jeg det som en bonus om jeg kommer meg ut en gang eller to til i løpet av uken. Så får vi se om jeg puster og peser og svetter litt mindre på den neste obligatoriske fjellturen med skolen hehe…

8 kommentarer
    1. Jeg har ALDRI trent, men har jo blitt helt avhengig omtrent i det siste 😀 Synes det er skikkelig gøy å se framgang, selv om nivået mitt ligger superlavt 😀 Jeg prøver å få til 2 ganger i uka, og noen ganger blir det 3 også 🙂 Og fra 0 så er dette skikkelig bra 🙂

      1. Så bra at du har kommet i gang etter et “helt liv” uten trening. Helt enig, – man merker raskt fremgang når man først får rutine og litt hyppighet på treningene 🙂

    2. Så flott at du har gått motivasjonen tilbake!
      Håoer den holder seg og at du finner tilbake til den formen du trives best med.🤗
      Hvor i Spania er det du holder til?

    3. Må være deilig å være der nå. ☀️
      Du nevnte en skole, og jeg tenkte det kanskje var den norske skolen i nærheten av Quesada. Rojales, heter det vel der skolen ligger.

      1. Ja, det er skikkelig deilig her nå. Uvant varmt til januar å være.
        Jeg har vært på skolen i Rojales et par ganger i forbindelse med “Europaseminaret” som de norske utenlandsskolene har sammen en gang i året, men jeg har ikke jobbet der. Jeg jobber på Den Norske Skolen Málaga som ligger i Benalmádena.

    4. Så deilig å få motivasjonen tilbake Linda.
      Det skulle vert så trivlig å besöke deg en gang i Malaga.
      kommer du til sösterstevnet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg