En 30 år gammel løper

Da Jeg var ferdig med videregående fikk jeg meg sommerjobb på Bryggen i Bergen, i en av de mange turistbutikkene der. Jeg jobbet der hver sommer i 5-6 år. I tillegg til suvenirer og lusekofter solgte butikken jeg jobbet i garn og broderier, så noen ganger gikk jeg amok når lønningen kom.

En av broderipakkene jeg kjøpte var denne søte juleløperen. Jeg var rimelig stolt da jeg nærmet meg slutten på den, og jeg gledet meg til å legge den på bordet til jul. Men jeg støtte på et lite problem da jeg broderte alle disse røde hjertene som kant rundt løperen. Jeg oppdaget at jeg hadde bommet med plasseringen i et av hjørnene, så da hjertene skulle møtes midt på langsiden, ville hjertelinjen bli skjev, – ett hakk høyere på den ene siden enn den andre.

Heldigvis kom jeg på en kreativ løsning. Jeg bestemte meg for å brodere GOD JUL midt på langsiden. Da ville feilen bli tilnærmet umulig å oppdage, så det ble en flott løsning som jeg var veldig stolt og fornøyd med.

Ups… Den var visst veldig krøllete…

Og så til alle dere som sikkert har lagt merke til alle skrukkene på løperen… Beklager så mye at dere må se på en så krøllete løper. Ja, den har ligget på bordet noen dager, men det er helt tydelig at jeg må stryke den. Jeg ante ikke at den var så krøllete før jeg så bildene. Strykejernet er ikke akkurat min beste lekekamerat, – men jeg skal få rotet det frem og glattet ut denne ekstremt krøllete løperen. I tillegg er det en gammel stearinflekk på den, men den er jo 30 år gammel, så helt perfekt kan den umulig være etter så mange års bruk?

Det er egentlig litt flaut at jeg legger ut disse bildene, men hvorfor skal alt være så perfekt? Jeg tenker at det er greit å vise den menneskelige, litt “gi blaffen-” siden av meg.

Hjertene på venstre side er én rad lavere enn den til høyre.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg