Den perfekte gave…

Så var det siste skoledag med elever og tid for å takke av lærere som skal slutte osv. Det har vært et rart år, men det har i grunnen gått mye greiere enn man kunne frykte med alle disse restriksjonene. Jeg må si at jeg dristet meg til å “stjele” noen klemmer av noen av elevene i dag, – særlig de elevene som skal slutte og som reiser hjem til Norge.

Det har vært helt fantastisk å få følge disse 14 (16 før jul) elevene på 1.-2. trinn på DNS Málaga, og se hvordan de har vokst og blomstret på alle måter, og jeg er veldig stolt over alle de flotte skuespillerne og sangerne som har stått frem rak i ryggen og med morsomme kommentarer og gester.

Men aller mest stolt er jeg over det engasjementet elevene har vist når det gjelder å tenke på andre enn seg selv. De har virkelig gjort en innsats for andre, og de har med både søppelplukking, enkelt husarbeid og produksjon av blomster klart å samle inn over 800 euro som vi har kjøpt mat til familier i Venezuela som ikke hadde penger til mat. Det ble mat til omtrent 20 familier i to uker, samt noen barnegrupper. Det å tenke på andre fremfor en selv, er en viktig verdi å lære i livet, og disse elevene har fått en god start i livet i så måte.

Selv har jeg hatt funksjonen som de ansattes representant i styret på skolen vår i tre år, og fikk en påskjønnelse fra ledelsen og styret for innsatsen. Jeg kunne ikke fått en bedre gave. Skolen donerte 100 euro til prosjektet mitt “En dråpe i havet er bedre enn ingenting”, som jeg altså satte i gang i forbindelse med innsatsen til elevene mine i april, og som har vokst videre til etter hvert å inkludere mange norske og noen spanske bidragsytere.

Så nå er det bare for venninnen min å kaste seg på telefonen og bestille varer til 3 familier så de har mat i et par uker. Om noen andre ønsker å hive seg med, så er det bare å ta kontakt. Mailadressen min står nederst i dette innlegget, så du kan ta kontakt via den. Om vi er venner på Facebook, kan du gjerne sende meg en PM der i stedet for på mail.

 

 

QUIZEN OM VENEZUELA
Husk også å delta i quizen om Venezuela. Det kom fort noen mailer med riktige svar, men så har det stoppet opp med besvarelser. Fristen er i morgen, torsdag, egentlig kl. 15.00, men jeg utsetter den til kl. 18.00 😉 Hiv deg på. Husk at du kan vinne en hjemmestrikket genser. Om den ikke passer til deg,
så kan den være en fin gave til en gutt eller jente på 10-12 år.

 

[email protected]

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg