Årets første strandtur

Jeg er ikke av de som renner ned strendene her i Fuengirola selv om de er lett tilgjengelig for meg året rundt. Men når man har besøk, så er det greit av og til å benytte seg av gjestenes ønske om en strandtur, og jeg er ikke lei meg for at jeg blir dratt med en gang i ny og ne.

Lørdag var nok en deilig solskinnsdag med rundt 25 grader. Vi la oss til rette på førstelinjen av solsenger til stranden og nøt den blå himmelen og synet av det litt vel friske vannet. Jeg nippet til en Cola Zero som ble kjøpt av en av de mange selgerne som trasket frem og tilbake foran solsengene våre med tepper, solbriller, drikke, vesker av Michael Kors, Dior og andre merke-kopier, mens de nasalt presset frem et spørrende “Massasje” på spansk med asiatisk aksent.

Mens besøket mitt duppet seg i Middelhavet både 5 og 6 ganger, ble jeg liggende på solsengen og hekle og høre på lydbok. Forresten… Jeg “duppet” meg jeg også… Det vil si… Stadig duppet jeg av og måtte spole tilbake boken så jeg fikk med meg handlingen. “Jeg var gift med en bedrager” av Ida Marie Hansen var for spennende og interessant til bare å hoppe over ulike passasjer. Hvordan mannen hennes Geir Selvik Malthe-Sørenssen lurte henne, norske medier, politiet og alle andre trill rundt, var sjokkerende å høre.

Utpå ettermiddagen merket jeg at huden i grunnen hadde fått nok av sol for en stund, så jeg dekket meg delvis til. Jeg fryktet at jeg ville få kjenne det godt om kvelden, men heldigvis tok jeg signalene i tide og unngikk å bli brent så det gjorde vondt.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg