10 ting jeg aldri skal gjøre

Jeg elsker å være lærer, men kunne aldri tenkt meg å være rektor.

Jeg fikk lyst til å kjøre en liten liste i dag. Så da ble det en liste over 10 ting jeg aldri skal gjøre. Noen av tingene kom lett, mens jeg måtte tenke mer over andre. Likevel står jeg 100% inne for alle punktene på listen. Disse 10 punktene kommer jeg aldri til å gjennomføre.

  1. Jeg skal aldri hoppe i strikk eller fallskjerm. Med et lite forbehold om det siste, at dersom jeg må hoppe ut av et styrtende fly for å redde meg selv med fallskjerm, så gjør jeg nok det.
  2. Jeg skal aldri drikke meg full. Det har jeg heller aldri gjort. Jeg har knapt smakt vin eller øl. Synes det er skikkelig vondt, og synes det er forferdelig unødvendig å skulle tvinge seg til å like det.
  3. Jeg skal aldri begynne å drikke kaffe. Det er så vondt på smak, så jeg sier igjen: “Det er forferdelig unødvendig å skulle tvinge seg til å like noe som er så vondt”.
  4. Jeg skal aldri begynne med yoga eller pilates. Jeg vet at det helt sikkert hadde vært lurt og bra for kroppen, og alt det der, – men jeg vil ikke. Av prinsipp skal jeg aldri begynne med det. Sikkert teit med et sånt prinsipp, men, men…
  5. Jeg skal aldri kjøre motorsykkel. De er livsfarlige. Du eier ikke beskyttelse rundt deg, og man kan “lett” miste balansen på to hjul, så nei, – aldri motorsykkel på meg.
  6. Jeg skal aldri få meg hund. Jeg er ikke redd for hunder, men jeg er ikke noe glad i dem. Greit at noen er fine og søte å se på, men jeg klarer ikke det med at hunder “alltid” skal slikke på meg, æsj! Det går greit å klappe hunder som ikke er sånn at de skal slikke på deg, men de er dessverre i fåtall.
  7. Jeg skal aldri løpe maraton. Jeg har ved ett tilfelle løpt et 10 kilometers løp, samt “mange” 5 kilometers løp, men jeg vet at jeg aldri kommer til å bli i fysisk stand til å gjennomføre en maraton. hadde jeg vært sjeleglad om jeg hadde vært i stand til å løpe 5 km sammenhengende. Jeg kunne kanskje klart 2 km og så gått litt, for så å fullføre 5 km, men jeg hadde nok ikke klart 5 km i strekk .
  8. Jeg kommer aldri til å handle verken vesker eller noe klesplagg på Gucci, Prada, Michael Kors og hva de nå heter alle disse dyre motehus-butikkene som har 13 klesplagg i butikken til en prislapp på 17 000 kroner per plagg og sånn. Det er for meg totalt meningsløst.
  9. Jeg kommer aldri til å holde en slange. Jeg er livredd slanger og har vært det helt siden lillesøsteren min nesten ble bitt av en hoggorm. Er så redd at jeg en gang i Peru fryktet at tre-slangen jeg hadde kjøpt på et marked skulle bli levende i løpet av natten. Da snakker vi irrasjonell frykt.
  10. Jeg skal aldri bli rektor. Jeg elsker å være lærer og synes det er helt topp å få lov til å være sammen med elever og  undervise dem i ulike ferdigheter og kunnskaper. Men jeg kunne ikke tenke meg å jobbe med paragrafer, lover, budsjetter og alt annet papirarbeid som man må når man er rektor. Tenk, ikke å få være med elevene i klasserommet hver dag!!! Totalt uaktuelt for meg!

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg