10 matvarer jeg ikke spiser

På oppfordring fra Lene Elisabeth har jeg “stjålet” en av liste-idéene hennes og presenterer her 10 matvarer jeg ikke spiser, enten det er at jeg ikke liker dem eller jeg ikke tør å spise dem…

  1. Oliven – Oliven smaker rett og slett ikke godt. En stram og sur/besk smak som byr meg imot.
  2. Snegler – Jeg har aldri smakt snegler, men bare tanken på å spise noe som ser så slimete og ekkelt ut byr meg imot. Om jeg hadde hatt valget mellom å prøve snegler eller froskelår, så hadde det helt klart blir froskelår, selv om det ikke hadde vært et frivillig valg.
  3. Blåskjell – Jeg er ikke begeistret for sjømat generelt, bortsett fra fisk, men blåskjell er utelukket.
  4. Østers – Sammen med blåskjell er østers den maten fra havet jeg absolutt ikke vil spise.
  5. Blåmuggost – Jeg er generelt lite glad i ost. Bortsett fra noen milde smøreoster, så holder jeg meg til brunost og gulost i blant.

    Avocadotreet står rett utenfor døren min. Det er tomt nå, men i høst bugnet det av avokadoer.

  6. Smalahove – Kunne aldri prøvd å spise det. Jeg kan tenke meg at det kanskje ikke smaker så verst, men bare tanken på at det er et hode… Nei takk…
  7. Rømmegrøt – Jeg har smakt rømmegrøt, og selv om jeg er veldig glad i både risengrynsgrøt, semulegrynsgrøt og havregrøt, så er rømmegrøt for stramt for min smak.
  8. Lutefisk – Et år fikk jeg lutefisk på julaften. Da var hele julaften ødelagt. En gjennomsiktig geleklump til julemiddag i stedet for pinnekjøtt, ikke bra… Heldigvis ble det pinnekjøtt dagen etter, men likevel… Det var ikke det samme.
  9. Avocado – Med “eget” avokadotre rett utenfor døra er det i grunnen en skam at jeg ikke spiser avokado. Det er ikke vondt på smak, men… Det er smakløst. Og siden det inneholder så mange kalorier, så gidder jeg ikke å spise det, selv om det er snakk om “de sunne kaloriene”. Da vil jeg heller kaste bort kalorier på melkesjokolade 😉
  10. Svisker – Jeg liker ikke verken konsistensen eller den søt-syrlige smaken, om man kan si det sånn.

Jeg tror dette er et godt representativt utvalg av de matvarene jeg klarer meg godt uten.

 

5 kommentarer
    1. Alt dette du nevner her er veldig godt synes jeg, men smalahove og snegler spiser jeg ikke.
      Oliven er noe av det beste som finnes…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg