I London på BETT

I dag har jeg tråkket “hull i skoene” mine i den gigantiske utstillingshallen til BETT i London. En god blanding på seks personer fra administrasjonen og det pedagogiske personalet er sendt fra Den Norske Skolen i Málaga til London for å få nye impulser og oppdage interessante apper og innfallsvinkler i det teknologiske landskapet som passer for skolebruk.

Vi er heldige med at hotellet ligger så nærme utstillingshallen at vi slipper å ta på oss jakke for å spasere bort. Vi kunne faktisk ikke kommet nærmere. Det er litt surt og kaldt her. For oss som kommer fra varme Málaga med 20-25 grader, er det en guffen overgang til 8 grader og “nordavind”. I hvert fall når du droppet å ta med lue og boblejakke. Men vi overlever.

Vi ankom London tirsdag ettermiddag, og etter et etterlengtet måltid med “fish n chips”, tok noen av oss turen med taubane til “O2 Arena” der vi oppdaget lange køer med Michael Bubblé-fans som skulle inn og høre på konsert med han. Selv spaserte vi bokstavlig talt rundt konsertarenaen og handlet litt sko og klær i noen av de mange butikkene som omkranser konsertsalen. Det er utrolig alt som får plass inni “O2 Arena”: Det er både bowlingbaner, curlingbaner, kino, utallige spisesteder… ja, “the list goes on and on”…

Selv har jeg et ønske om å finne en hobby/garnbutikk, for å prøve å kjøpe med meg noe bomullsgarn hjem. Jeg har tross alt med stor koffert og den veide under 10 kilo, så det kan bli masse garn av det. Det er bare at tiden går så innmari fort, og plutselig er det kveld og butikkene er sikkert stengt osv. Vi får se om jeg er heldig i morgen og kan få tatt en taxi ved lunsjtider. Da er det i hvert fall større sjanse for å komme til en åpen butikk.

Folk i kø for å høre Michael Bubblé.

 

2 kommentarer
    1. Det er bare å hive seg uti shoppinga så snart anledningen byr seg 😉 Jeg har forresten aldri hørt om noen som dro til London på garnshopping 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg