Sommerferien like rundt hjørnet

Nå tar jeg rett og slett med meg “kaffekoppen” (les: Cola Zero-glasset) og setter meg på terrassen og nyter utsikten, mens jeg tenker på hvordan jeg skal gripe fatt i dette her videre. Med full jobb som lærer er det begrenset hvor mye tid jeg har til å sitte foran Macen og skrive innlegg til bloggen, men det er heldigvis ikke mange dagene igjen nå, så er det sommerferie. Da får jeg mer tid og skal virkelig legge meg i selen og produsere så det ljomer etter… Vi får se…

Lærer??? Har ikke du sommerferie allerede da, tenker du kanskje. Men neida. Selv om skolene i Norge tok ferie på fredag, så er det enda noen få dager igjen her på Den Norske Skolen, Málaga. Men så kan vi vente til slutten av august med å starte opp igjen til høsten, så det er helt greit 😉

Det er i hvert fall helt klart at sommerferien skal brukes til å skrive videre på boken om det månedslange oppholdet som venninnen min hadde på et av Venezuelas fødeklinikker for noen år siden. Det er en uvirkelig historie med flere aspekter. Noen av opplevelsene hennes har jeg presentert i noen innlegg her i bloggen, men det er bare en liten smakebit av alt det absurde hun opplevde. Oppholdet på sykehuset var dråpen som fikk begeret hennes til å renne over, og endelig hørte hun på mannen sin om at de måtte reise fra Venezuela. Et halvt år senere var de på plass i Málaga, Spania. Et helt nytt land, men heldigvis for henne et velkjent språk.

Mens jeg sitter her og skriver svirrer en veps rundt ørene mine. Er heldigvis ikke redd for dem. Hvis du ikke plager meg, så plager ikke jeg deg. Veldig greit med slike avtaler. Da var det verre med de myggene jeg møtte på for et par uker siden. Hvis det var mygg da. En kollega mente det kunne være loppebitt. What? Lopper? Det var et par fuglereder oppi taket på terrassen der vi var, men… Lopper??? Æsj, – høres i grunnen ganske vemmelig ut med lopper og loppebitt. Uansett, de spiste opp hele underarmen min, og det klødde noe aldeles forferdelig, så da klødde jeg igjen så klart. Ta igjen med samme mynt, – eller noe. Selv om det er hevet over enhver tvil om at den eneste det gikk ut over var meg selv.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg