I disse OL-tider

Jeg må innrømme at det har blitt litt TV-titting i disse OL-tider. Det startet allerede med den første håndballkampen til guttene kl. 02.00 om natten. Ikke snakk om at jeg skulle legge meg før jeg hadde sett den, så da er det godt jeg har ferie.

Det er spennende og gøy å følge håndballen til både jentene og guttene, og nå er heldigvis begge lag videre til kvartfinalene, selv om guttene fikk slite litt for det. Ellers er det spennende med guttene våre i beach-volleyball som er de beste i verden. Nå i dag slo de nederlenderne i åttendedelsfinalen, og er klare for kvarten. Karsten Warholm er klar for finalen på 400 meter hekk, og det som til nå må være det største for Norge, Kristian Blummenfelt vant triatlon med sine lagkamerater, alle tre fra Bergen, på 8. og 11. plass.

Yulimar Rojas fra Venezuela vant gull i tresteg i OL i Tokyo i dag.

Men det som kanskje rørte meg mest var det jeg fikk se på friidrettsbanen i dag. En italiener og en fyr fra Qatar delte seieren i høydehopp. Italieneren var så glad som jeg aldri har sett noen før. Hans iver og entusiasme må ha smittet over på hans landsmann som like etter skulle løpe 100-meter finalen, for jammen klarte denne å håve inn gull nummer to til Italia på under ti minutter. Italia er ikke et land som er lesset ned med medaljer, og “alle” ventet at det var en amerikaner som skulle ta hjem gullet på 100-meteren. Jeg må innrømme at det presset seg på en liten tåre i øyenkroken når jeg så den idrettsgleden disse to italienerne viste, i tillegg til da Yulimar Rojas fra Venezuela tok gull i tresteg med en fantastisk ny verdensrekord. Også hun jublet stort, og sammen med den spanske og den portugisiske sølv- og bronsevinneren løp de rundt banen, og de omfavnet italienerne, og det var rett og slett virkelig ekte glede over Lekene, de Olympiske Leker. Alt dette skjedde i løpet av en liten halvtime, og det gav meg virkelig en skikkelig dose “feelgood”.

Gleder meg til mer “Leking” de neste dagene…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg