I am back

Det føles rart å sette seg ned for å skrive innlegg igjen. Det er nesten to uker siden forrige gang, og etter å ha postet daglig 1-3 innlegg i nesten fire måneder med kun én dags opphold et par ganger, så føles det nå nesten som å starte på nytt. Det knirker i fingrene og tankene flakker hit og dit. Jeg som var så fokusert i månedsvis må på nytt finne riktig fokus og komme i gang.

Når det gjelder trening, så snakker man om at dørstokkmila er så lang. Det er litt sånn det har føltes for meg etter hvert som denne pausen ble lenger og lenger. Jeg skulle innvilge meg selv et par dagers pause, eller kanskje 4-5, men at det skulle bli en “ferie” på to uker var ikke i planen, men det endte opp med det.

Uansett, – I AM BACK!!!

Stuen og trappehuset har fått en fin beige farge.

Heldigvis har hjelpen til familier i Venezuela fortsatt selv om jeg ikke har skrevet om dette. I tillegg er vi godt i gang med å opprette en “asociación”, altså en hjelpeorganisasjon, slik at dette kommer inn i formelle former.

Den venezuelanske familien som bodde hos meg har etter veldig mye styr endelig funnet en leilighet og har flyttet, og mannen til venninnen min har malt alle rommene mine, så veggene er nå rene for merker og i fine lyse farger. Det føles nesten som en ny leilighet. Venninnen min og jeg fortsetter selvfølgelig samarbeidet med både hjelp til Venezuela og skriving av bok, selv om samarbeidet nå blir med litt avstand. Det er ikke mer enn fire kilometer, og dessuten foregår det meste på telefonen 😉

August er rett rundt hjørnet og det nærmer seg slutt på ferien, og jeg har ikke fått gjort det jeg hadde planlagt å gjøre, – nemlig å fullføre førsteutkastet av boken jeg skriver på. Jeg har fått skrevet litt, men med denne vonde ryggen, samt all bloggskrivingen, så ble det litt nedprioritert. Siste uken har det også blitt litt mye OL på meg… Det var kanskje dumt av meg å utbasunere at jeg skulle skrive førsteutkastet ferdig i sommer, når det nå viser seg at jeg ikke har fått gjort det. Men det betyr ikke at jeg gir opp prosjektet. Det får heller ta litt lenger tid.

Dørene ser nesten nymalte ut siden veggene har fått en ny og litt mørkere farge.
Begge soverommene og boden har fått denne lyse fargen. Veldig fornøyd.
2 kommentarer
    1. Hei. Jeg har noen spørsmål, men mulig du har skrevet om det tidligere.. Bor du i Venezuela eller Spania nå? Eller hjelper du fra Norge? Hvordan ble du engasjert i Venezuela? Flott blogg 😊

      1. Heisann 🙂 Så hyggelig at du har satt deg inn i bloggen min og opplegget jeg holder på med.
        Jeg bor i Málaga i Spania, og har aldri selv bodd i Venezuela, men jeg har en god del venner her i Spania som har kommet fra hit fra Venezuela pga situasjonen, så de har fortalt meg mye om forholdene, i tillegg til at jeg har fulgt med på videoer og artikler på YouTube og internett. En av disse familiene har også bodd hos meg i et år, så jeg har virkelig fått nærkontakt med dem, og kona i familien (min venninne) og jeg har da startet dette prosjektet. Hun sendte mat til noen få på denne måten, og så oppdaget jeg at hun gjorde det, og syntes det var en god måte å kunne hjelpe flere familier som virkelig trenger det. Dermed var prosjektet i gang før vi skjønte selv at dette skulle bli et prosjekt. Dette var i april i år, så det er bare noen få måneder siden.
        De fleste av de som hjelper er venner fra Norge, samt noen få bekjente og “ukjente” som ser det jeg publiserer på Facebook osv. Noen få her i Spania har også bidratt, men jeg håper flere vil komme til etter hvert. Vi har nok en stor jobb å gjøre med å nå ut til folk for å få flere bidragsytere, men jeg prøver å gjøre mitt beste på å få folk interessert i å bidra.
        Som jeg har skrevet noen ganger, så er dette prosjektet i startfasen, men vi satser på å føre det videre og få det inn i formelle former som en “hjelpeorganisasjon”, – registrere det her i Spania som en “asociación”, og kanskje i Norge også.
        Jeg setter stor pris på at du er positiv til bloggen, og du må gjerne videreformidle hva jeg “driver med” om det skulle passe sånn 🙂
        Hjertelig takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg