Fortsatt i live…

Hvem er det som fortsatt er i live, tenker du sikkert nå. Er det jeg eller er det kattungene? Vel, jeg må i hvert fall være i live, for ellers hadde jeg aldri kunnet skrive disse ordene, men mot alle odds er også alle de fire kattungene fortsatt i live. Til tross for at jeg måtte forlate dem i over ni timer i går for å dra på jobb, så var det full liv i heimen da jeg kom hjem. Men det var tydelig at det da var mer enn kjærkomment å få leske seg med litt laktosefri melk, visstnok en spesiell for katter som venninnen min har lagt fra seg her.

Den minste av kattungene vet å sikre seg ved matfatet. Han la seg rett og slett paddeflat i melkefatet og sprikte med alle armer og bein, for at ingen av søskene hans skulle få slippe til. Jeg tror nok ikke denne “Morten Minstemann” kommer til kort her i verden. Den har klør som en ørn, mjauer høyt og krever absolutt mer enn sin del av oppmerksomheten. De andre er mer undrende og høflige, og spør så pent med bedende øyne: “er det greit om jeg klatrer på deg”? Mens “Morten Minstemann” mjauer og tar for seg gitt, – ja, han rett og slett forlanger at jeg skal løfte han opp. Men så er han også den mest kosete av kattene, så det er helt greit. Han skal få denne ekstra oppmerksomheten.

Så ble det 17. mai og det er klart at dagen måtte feires med disse små også. Selv om retningssansen i toget på putekassen ikke var helt stabil, og de svinset litt som de selv ville, så ble det “hipp, hipp, hurra for Norge” også her i Katteland…

De beveger seg merkbart mer enn da de kom for fire dager siden, så nå er det ikke bare den hvit-potede kattungen som tar salto fra kanten av “sove-fatet” deres. Neida, den nest minste fulgte etter gjesten min ned på den nedre terrassen, – han stupte utfor trappetrinn etter trappetrinn og svinset rundt beina hennes mens hun hengte opp tøy. Da de hadde gått i det ultra-korte 17.maitoget oppå putekassen fikk den samme kattungen nok, tok sats og kastet seg utfor putekassen og landet på steingulvet. Den er tydeligvis helt “stein-gæren”.

Det spørs om jeg ikke snart må plassere stengsler overalt, så de ikke beveger seg ut i altfor store farer. Det sies jo at katter har ni liv, men det spørs om i hvert fall et par av disse kattene snart har brukt opp sine 😉

Ligg unna!

 

 

5 kommentarer
    1. Gikk kattungene i 17. mai-tog? 😮 Nå tror jeg sannelig jeg må ta meg en tur innom og hjelpe deg litt med disse søtingene! 😂

      1. Ja, jeg kunne trenge litt hjelp til å lede dem på riktig vei. Det ble mye rundt i ring, kan man si hehe 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg